Onsite Support

ICT-ondersteuning gaat verder dan het opzetten van een Servicedesk waar de eindgebruikers met hun ICT vragen terecht kunnen. Sommige zaken kunnen beter op lokatie worden opgelost.

Bepaalde ICT aktiviteiten zijn niet op afstand op te lossen of kosten simpelweg te veel tijd, waardoor de bereikbaarheid van de Servicedesk in gevaar kan komen. Een nuttige toevoeging op een bestaande Servicedesk is dan het organiseren van Onsite Support (kennis en kunde op locatie). Op die manier bieden we gebruikers ter plaatse verdere ondersteuning.

Niet werkende ICT moet – desnoods op locatie – snel worden aangepakt. Smart ICT biedt uitkomst, op heel flexibele wijze, want inschakeling van een ervaren leverancier als Smart ICT betekent maximale toewijding totdat het probleem is verholpen.

Overigens kan Onsite Support ook van toegevoegde waarde zijn als er tijdelijk een grotere vraag naar ondersteuning is. Tijdens projecten, bijvoorbeeld bij het migreren naar een nieuw platform of het uitrollen van een hoeveelheid nieuwe werkplekken, laptops of telefoons. De extra ondersteuning zorgt ervoor dat interne ICT veranderingstrajecten makkelijker worden voor de gebruikers. Uitleg en expertise is direct beschikbaar van Interim-ICT-manager tot projectmanager en systeem- & netwerkbeheerder.

Smart ICT heeft veel ervaring met het verzorgen van onsite Support. We kunnen dit structureel voor u verzorgen, als toevoeging op een bestaande Servicedesk, of in meer ad hoc vormen bij migraties en projecten. We dragen er zorg voor dat de Onsite Support medewerkers de juiste kennis en ervaring hebben om de medewerkers op locatie snel en efficient weer op weg te helpen.